+48 91 43 48 106

 

Kierownik baletu

  • Karol Urbański

Soliści

Ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Kijowie oraz Wydział Pedagogiki Uniwersytetu w Chersoniu (Ukraina). W roku 2006 zadebiutowała w tytułowej roli w balecie Kopciuszek w szczecińskiej Operze na Zamku. Trzy lata później dzięki znakomitemu wykonaniu roli Lisy w Córce źle strzeżonej awansowała do rangi solistki baletu. Za swoją pracę otrzymała następujące nagrody: nominacja do Bursztynowego Pierścienia w kategorii najlepszy aktor za rolę Ewy Pobratyńskiej w Dziejach grzechu (chor. K. Urbański, 2015), wyróżnienie Teatralnych Nagród Muzycznych im. J. Kiepury za rolę Klary w Dziadku do orzechów (chor. K. Urbański, 2017), Brązowy Medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”. Kreowała role: Elsbeth Tschudi w Polowaniu na czarownice, Kota w Alicji w Krainie Czarów, Klarę w Dziadku do orzechów, Ewę Pobratyńską w Dziejach grzechu.

Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Gdańsku. Z Operą na Zamku związany od 2010 r. Pracując w Szczecinie, zatańczył pierwszoplanowe role w takich spektaklach jak: Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów, Kopciuszek, Odcienie namiętności, Alicja w Krainie Czarów, Dzieje grzechu, Polowanie na czarownice. W 2013 r. otrzymał nagrodę Bursztynowy Pierścień jako najlepszy aktor sezonu za rolę Don José w Carmen w choreografii Jacka Tyskiego. W 2017 r. wyróżniony w XI edycji Teatralnych Nagród Muzycznych im. J. Kiepury jako najlepszy tancerz współczesny za rolę doktora Johanna Tschudi w Polowaniu na czarownice. Odznaczony srebrną Odznaką Honorową Gryfa Zachodniopomorskiego w uznaniu zasług dla rozwoju regionu. W 2018 r. nominowany do Bursztynowego Pierścienia jako najlepszy aktor za rolę Detlefa w Dzieciach z dworca Zoo (chor. R. Glumbek).

Koryfeje

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie. Od sezonu 2012/2013 związana z Operą na Zamku, od roku 2015 jako koryfej. W szczecińskiej Operze zatańczyła role takie, jak: Alicja w Alicji w Krainie Czarów (chor. J. Tyski), Kobieta hiszpańska w Czarodziejskiej miłości (chor. Y. Ivanenko), Kobieta w duecie Duch róży (chor. K. Urbański), taniec arabski w Dziadku do orzechów (chor. N. Fedorowa), taniec Masajów w Dziadku do orzechów (chor. K. Urbański), Mitzi w Crazy for You (reż J. J. Połoński). Tańczyła również w spektaklach: Dzieje Grzechu, Ngoma – tańczący słoń (chor. K. Urbański), Polowanie na czarownice (chor. C. Marston), Bajki Ci opowiem (chor. A. Hop), Carmen (chor. J. Tyski), Ogniwa (chor. K. Kołodziejczyk, P. Czubowicz, R. Glumbek), Rock’n Ballet (chor.R. Glumbek, J. Heckmann), Dzieci z dworca Zoo (chor. R. Glumbek).

Związana z Operą na Zamku od 2003 r. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi (1998). W 2003 r. ukończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim. Ważniejsze role: Siostra w Kopciuszku, Księżniczka w Magii czarów. Spektakle premierowe: Odcienie namiętności, Clivia, Straszny dwór, Halka, Hrabina, Wiedeńska krew, Kraina uśmiechu, Dziadek do orzechów, Kopciuszek, Magia czarów, Gangi, Zemsta nietoperza, Ngoma – tańczący słoń, Ogniwa, Dzieje grzechu, Rock’n Ballet, Szukając Leara - Verdi, Polowanie na czarownice, Crazy for You, Traviata, Pajace, Gianni Schicchi. Bierze udział w spektaklach operowych, operetkowych, baletowych oraz spektaklach dla dzieci znajdujących się w repertuarze Opery na Zamku. Prowadzi zajęcia baletowe w Studiu Taneczno-Musicalowym przy Fundacji Balet w Szczecinie. W 2017 roku otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Związana z Operą na Zamku od 2009 r. Absolwentka Państwowego Ogniska Baletowego w Szczecinie oraz Instytutu Politologii i Europeistyki Uniwersytetu Szczecińskiego. Współpracę z Operą rozpoczęła jako uczennica liceum, biorąc udział w spektaklach: West Side Story, Musical show – melodie Broadwayu oraz Wesoła wdówka. Podczas swojej edukacji tanecznej była czterokrotnie nagradzana Stypendium Artystycznym Prezydenta Miasta Szczecina. W 2011 r. podczas realizacji semi-opery The Fairy Queen w Teatrze Wielkim w Poznaniu pełniła funkcję asystentki choreografa oraz zagrała rolę Żony Poety. Uczestniczyła w licznych spektaklach baletowych i operetkowych wystawianych przez Operę na Zamku, tańcząc zarówno partie solowe (Macocha w Kopciuszku, Królowa Mysz w Dziadku do orzechów, Carmen w Odcieniach namiętności), jak i zespołowe.

Tańca uczyła się w Akadmie des Tanzes w Mannheim (2011–2013) oraz w John Cranko Schulew Stuttgarcie (2013–2015). Z Operą na Zamku związana od roku 2015 jako koryfej. Tańczyła w takich spektaklach baletowych realizowanych przez szczecińską Operę, jak: Ngoma – tańczący słoń, Dziadek do orzechów, Alicja w Krainie Czarów, Polowanie na czarownice, Dzieje grzechu, Dzieci z dworca Zoo, a także w przedstawieniach operowych, operetkowychi musicalowych, m.in.: Bal maskowy, Carmen, Traviata, Zemsta nietoperza, Hrabina Marica, Crazy for You.

Ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Kijowie (2004). Później pracowała w Kijowskim Państwowym Teatrze Muzycznym Opery i Baletu. Wystąpiła w spektaklach Dziadek do orzechów, Jezioro łabędzie, Dziecko i czary, Giselle, Romeo i Julia. W 2007 r. brała udział w European Youth Dance Project w Sztokholmie w zespole baletowym Les Ballets Persans. W 2008 r. pracowała w Operze Wrocławskiej jako koryfej baletu. Brała udział w międzynarodowych konkursach baletowych. Jest finalistką konkursu w Rzymie (2006). Z Operą na Zamku w Szczecinie związana w latach 2006–2007 i ponownie od 2009 r. jako tancerka zespołowa. Tańczyła w przedstawieniach baletowych: Kopciuszek, Magia czarów, Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów, Ngoma – tańczący słoń oraz spektaklach operowych i operetkowych Opery na Zamku: Księżniczka czardasza, Halka, Paria, Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny, Wiedeńska krew, Noc w Paryżu i Zemsta nietoperza.

Związany z Operą na Zamku od 2010 r. jako tancerz zespołowy, od 2013 r. jako tancerz koryfej. W 2010 r. ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu. W trakcie edukacji brał udział w przedstawieniach: Don Kichot, Dziadek do Orzechów, Romeo i Julia , Pan Twardowski, Carmen oraz Córka źle strzeżona. Tańczył na scenach Opery Śląskiej w Bytomiu, Gliwickiego Teatru Muzycznego i Opery na Zamku w Szczecinie w spektaklach baletowych: Córka źle strzeżona i Dziadek do orzechów oraz w spektaklach Cygańska miłość Cnotliwej Zuzanny i Paria. W spektaklu Odcienie namiętności tańczy rolę Don Jose.

Z Operą na Zamku związany od roku 2006 jako tancerz zespołowy. Ukończył Państwową Szkołę Baletową w Kijowie. W szczecińskiej Operze wziął udział w następujących przedstawieniach baletu: Odcienie namiętności, Kopciuszek, Magia czarów, Córka źle strzeżona, Dziadek do orzechów, Dzieje grzechu, Alicja w Krainie Czarów oraz spektaklach operowych i operetkowych: Księżniczka czardasza, Halka, Paria, Cygańska miłość, Cnotliwa Zuzanna, Wiedeńska krew, Zemsta nietoperza, Madama Butterfly, Hrabina Marica, Bal maskowy, Traviata, Carmen, a także w musicalu Crazy for You. Od sezonu 2017/2018 jest koryfejem.
Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Łodzi. W czasie nauki współpracował z Teatrem Wielkim w Łodzi, m.in. w Kopciuszku (G. Madia). W latach 2008–2012 był solistą baletu Opery Bałtyckiej i Bałtyckiego Teatru Tańca. Interpretował m.in. takie solowe role w spektaklach BTT: Eurazja, 4&4, Out, Święto wiosny (chor. I. Weiss). Do jego najważniejszych kreacji należą role: Tybalt w Romeo i Julii (chor. I. Weiss), Książę w Kopciuszku (chor. E. Scigliano) oraz Marzenie i duety w spektaklu Chopinart+ (chor. E. Wesołowski). W 2012 r. współpracował z baletem bydgoskiej Opery Nova. Z Operą na Zamku związany od 2013 r. Zatańczył tu w spektaklach baletowych, m.in. w takich jak: Dzieje grzechu, Dziadek do orzechów, Alicja w Krainie Czarów, Polowanie na czarownice, Dzieci z dworca Zoo oraz spektaklach operowych, operetkowych i musicalowych.

Jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku. W 2012 r. pracował w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca „Mazowsze”. W latach 2012–2015 tańczył w Moravskim Divadle Olomouc, gdzie brał udział w takich spektaklach baletowych, jak: Jezioro łabędzie (taniec węgierski solo), Romeo i Julia, Dziadek do orzechów, Spartakus, Śpiąca królewna, Sen nocy letniej (Kot), Frida, The Beatles & Queen, Rusałka, Tarzan, Broučci, Makbet. Od 2015 r. jest związany z Operą na Zamku jako tancerz zespołowy, a od 2017 roku jako koryfej. Tańczył tu następujące role: Zając w Alicji w Krainie Czarów, Król myszy w Dziadku do orzechów oraz Hrabia Cyprian Bodzanta w Dziejach grzechu. Występował także w spektaklach: Polowanie na czarownice, Crazy for You, Dzieci z dworca Zoo oraz w przedstawieniach operowych i operetkowych.

Urodził się w São Paulo w Brazylii. Naukę baletu rozpoczął w wieku ośmiu lat, uczył się u Juliany Antunes, uczennicy Haliny Biernackiej, należącej do zespołu baletowego Opery Warszawskiej. W 2012 r. został srebrnym medalistą w Seminário Internacional de Dança de Brasília, gdzie otrzymał stypendium na naukę w Palucca Hochschule für Tanz Dresden. Między innymi tańczył dwa sezony Dziadka do orzechów z Cisne Negro Companhia de Dança, a w Semperoper Dresden wystąpił w następujących baletach: Coppelia, Jezioro łabędzie i La Bayadère. W Operze na Zamku tańczył dziadka do orzechów w balecie o tym samym tytule i Horsta w Dziejach grzechu (chor. K. Urbański).
Absolwent Białoruskiej Narodowej Szkoły Choreograficznej w Mińsku. W latach 1998–2005 tańczył w spektaklach baletowych w mińskim Narodowym Akademickim Teatrze Baletu. Był pedagogiem w Choreograficznej Szkole Baletowej w Borysowie. W 2008 r. został solistą Opery Krakowskiej, gdzie wystąpił w rolach: Książę, Siostra w Kopciuszku, Zdobywca w Bolero, Zapateado/Polo/tango/habanera (solo) w Spojrzeniach, Diabeł w Historii żołnierza. W 2011 r. związał się z Operą na Zamku, gdzie zatańczył m.in.: partię Drosselmeyera i taniec wschodni w Dziadku do orzechów (chor. N. Fedorowa), Astronoma w Dziadku do orzechów (chor. K. Urbański), Zunigę w Carmen, Hrabię Płazę-Spławskiego w Dziejach grzechu, Bliźniaka w Alicji w Krainie Czarów. Jest instruktorem w Zespole Pieśnii Tańca „Szczecinianie”. Nominowany do Bursztynowego Pierścienia za rolę Fatum w Dzieciach z dworca Zoo (chor. R. Glumbek).

Zespół

Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Poznaniu z tytułem najlepszej absolwentki w 2016 r. W trakcie dziewięciu lat nauki uczestniczyła w konkursach tańca klasycznego i współczesnego. Jako uczennica tańczyła w następujących spektaklach Teatru Wielkiego w Poznaniu: Jezioro łabędzie, Dziadek do orzechów, Serenada oraz La Sylphide. Występowała również w Filharmonii Berlińskiej oraz brała udział w wymianie międzynarodowej z Ironi Alef High School w Tel Awiwie. Dostała się do Codarts University of the Arts w Rotterdamie, gdzie studiowała przez pięć miesięcy. W sezonie 2017/2018 była związana z Caro Dance Theatre. Pod koniec 2018 r. występowała na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej w musicalu Doktor Żywago. W Operze na Zamku pracuje od sezonu 2018/2019.

W 2012 r. ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Poznaniu z tytułem najlepszej absolwentki. Będąc uczennicą, zdobywała nagrody w konkursach baletowych w Polsce i za granicą, występowała w Teatrze Wielkim w Poznaniu. W latach 2012–2014 była związana z Baletem Dworskim „Cracovia Danza”, następnie dołączyła do zespołu baletu Opery Wrocławskiej. Najważniejsze jej role: Klara i taniec wschodni w Dziadku do orzechów, Walc Ges-dur w balecie Chopiniana, Księżna w Jeziorze łabędzim, Matka w Dziejach grzechu. Tańczyła w wielu spektaklach baletowych, m.in: Ognisty ptak, Eufolia, Ambulo, Requiem, Femme fatale, Anna Karenina, Coppelia, Córka źle strzeżona, Karnawał zwierząt, Alicja w Krainie Czarów, Dzieci z dworca Zoo oraz spektaklach operowych i operetkowych. Od 2019 r. związana jest z zespołem baletowym Opery na Zamku.

Pochodzi ze Szwajcarii i jest absolwentką Tanz Akademie w Zurychu, gdzie uczyła się tańca pod kierownictwem Oliviera Matza i Steffi Scherzer. Gościnnie tańczyła w Theater Vorpommern w Greifswaldzie (Niemcy) pod kierunkiem Ralfa Dörnena, gdzie wystąpiła w spektaklach: Rhapsody in Gershwin, Dziadek do orzechów i Soul of Ballet. Z Operą na Zamku związana od 2017 r. jako tancerz zespołowy. Na scenie szczecińskiej Opery wystąpiła m.in. w nagrodzonym Bursztynowym Pierścieniem spektaklu baletowym Dzieci z dworca Zoo oraz w partii solowej jako Gąsienica/Motyl w Alicji w Krainie Czarów.

Pochodzi z Nowej Zelandii. Dyplom w zakresie sztuki baletu współczesnego otrzymała w Królewskim Konserwatorium w Szkocji, które jest partnerem Scottish Ballet. Jeszcze jako uczennica była finalistką Genee International Ballet Competition. Razem z JSLN Dance Company brała udział w licznych występach w Wielkiej Brytanii oraz uczestniczyła w Edinburgh Fringe Festival (festiwal teatrów ulicznych) w roku 2017. Do zespołu Opery na Zamku dołączyła w sezonie 2017/2018. Wystąpiła w roli Stelli w Dzieciach z dworca Zoo w choreografii R. Glumbka. Zatańczyła w premierze Audycji V Andrzeja Krzanowskiego w reżyserii N. Babińskiej w Warszawie w 2018 r. Wystąpiła w duecie Flight w choreografii M. Dzierżon podczas gali w Niemczech, Polsce i Anglii.

Jako uczennica brała udział w kilku spektaklach baletowych: La Bayadère, Paquita, Symphonie in C, In Memoriam w choreografii Sidi Larbi Charkaoui. Tańczyła w spektaklach baletowych obejmujących różne techniki tańca współczesnego (M. Graham, M. Cunningham, improwizacja), a także taniec hiszpański i ludowy. Od roku 2011 jest związana z Operą na Zamku w Szczecinie. Na tej scenie tańczyła w spektaklach baletowych, m.in.: Córka źle strzeżona, Kopciuszek, Dziadek do orzechów, Odcienie namiętności, Ogniwa, Dzieje grzechu, Cztery pory roku, Alicja w Krainie Czarów, Rock’n Ballet, Polowanie na czarownice, Dzieci z dworca Zoo. Wystąpiła w duecie Flight w choreografii M. Dzierżon podczas gali w Niemczech, Polsce i Anglii.

Związana z Operą na Zamku od 2015 r. jako tancerz zespołowy. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2015). Jako uczennica brała udział w wielu szkolnych przedstawieniach na scenach w Polsce i za granicą. Jednym z jej większych osiągnięć było zatańczenie roli Niobe i duetu w choreografii Sławomira Gidla na spektaklu z okazji 100. rocznicy urodzin Janiny Jarzynówny-Sobczak. W Operze na Zamku tańczyła w spektaklach: Dzieje grzechu, Dziadek do orzechów, Ngoma – tańczący słoń oraz partię Białej Królowej w Alicji w Krainie Czarów, a także w Dzieciach z dworca Zoo.

Tańca uczył się w Escuela de Danza David Campos w Barcelonie, później jako uczeń dołączył do szkolnego zespołu. W 2012 r. zdobył drugie miejsce w konkursie „Danza… Che Passione!” w Rzymie. Rok później otrzymał stypendium Institute of the Arts Barcelona. Rozpoczął studia w Centre de Dansa de Catalunya, gdzie szkolił swoją technikę pod okiem Rosera Muñoza i Joan Boix. Do zespołu baletowego Opery na Zamku dołączył w 2015 r. Gościnnie jest również nauczycielem tańca w Esplai de Dansa Casino Prado.

Zatrudniony w Operze na Zamku od 2018 r. jako tancerz zespołowy. Naukę tańca rozpoczął w swoim rodzinnym kraju, w Danii, następnie przeniósł się do Londynu, aby kontynuować naukę tańca klasycznego. Występował w Europie i Stanach Zjednoczonych, w tym w The Joffrey Ballet, Oklahoma City Ballet, Vienna Festival Ballet i Tivoli Ballet Theatre. Do jego najbardziej znaczących ról należą: All the Way w Nine Sinatra Songs (chor. T. Tharp), Książę Parys w Romeo i Julii i Drosselmeyer w Dziadku do orzechów (chor. R. Mills), Sułtan w Szeherezadzie (chor. D. Spaight), Rotbart w Jeziorze łabędzim i Hilarion w Giselle (chor. P. Mallek wg M. Petipa). W roku 2013 otrzymał stypendium Fundacji Augustinusa i Fundacji Oticon.

Pochodzący z Japonii tancerz dołączył do zespołu baletu Opery na Zamku w sezonie 2018/2019. Urodził się w Tokio, zaczął tańczyć w wieku trzech lat. Swoje umiejętności doskonalił w Kuribayashi Ballet Studio oraz w The Royal Ballet School w Antwerpii. W 2017 r. zdobył srebrny medal na międzynarodowym konkursie baletowym Tanzolymp w Berlinie. W sezonie 2018/2019 zatańczył w spektaklach baletowych: Dziadek do orzechów, Alicja w Krainie Czarów, oraz w spektaklach z bieżącego repertuaru Opery na Zamku.

Fizjoterapeuta

  • Marta Pietrzyk